Framsteg

Glömde ju berätta för er vilken underbar dag jag hade igår!
Jag var hos doktorn igår igen för att utverdera hur min sommar har varit,
och kolla hur vikten låg till.
Och det visade sig att jag lyckats gå upp hela två kilon under sommaren :D
Så nu bestämde vi att vi skulle ses igen om ca. 6 veckor för att kolla om det inte är dags då att börja vänja bort sondmaten. Och sedan plocka bort sonden! :D
"Glädjen som uppstår" säger jag bara.
När doktorn log, nästan skrattade, och sa att jag började bli frisk, då var jag i sjunde himlen :D
Det kändes som om han gav mig en liten ask med, i alla fall en liten pusselbit, av mitt liv tillbaka.
Plötsligt kunde jag föreställa mig hur ett liv utanför vardagsrums soffan kunde se ut.
Hänga med kompisar? Sova över hos folk? Gå hela dagar i skolan? Gå på partyn och va kvar så lääänge jag vill? Rida .. ?!!!! :D :D :D
Om jag ska vara helt ärlig så är det nog hästarna jag saknar mest ... Det klart att jag saknar att hänga med mina vänner men jag har i alla fall fått små doser av dem under hela den här perioden ...
Men hästarna, mina egna små hjärnrensare, har jag knapt sett skymten av.
Det är som ett stort hål inom mig, där hästarna brukade vara. Det har varit tomt där alldeles för länge!
Hästar har varit mitt liv sedan jag föddes nästan ... Första gången jag satt på en häst var jag ca. två år.
Och sedan dess har hästar betytt allt för mig. När jag blev sjuk var jag tvungen att ge upp allt som hade med hästar att göra ... Och nu ska jag kanske snart kunna fylla mitt tomma hål? :D 
Små små glädje tårar rullar ner för min kind ... mina älskade underbara, nu kommer jag! :D
 
 


Kommentarer
Mathilda-There´s only one tree hill

Du anar inte hur jävla glad jag blir av att läsa det här!!!


Sv: Fatta chocken jag fick när jag märkte att det inlägg jag svor över aldrig publicerades hade publicerats typ 14 gånger!? Va fan lixom... Men nu är det ordnat! ;)

Närå det är redan glömt tror jag, han är ju lite drama... ;) <3

Visst är han fin??! :D <3

Svar: hahahaha aa jag började ju läsa inlägget igen och sen efter en stund kände jag att det påminde om nåt jag precis hade läst precis, och så bah: meh det e ju samma! hahaha :P
Charlotte

2012-07-30 @ 00:07:02
URL: http://othtjejen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0